حسن سعدالدین تاکید کرد:
به گزارش تابناک سمنان: حسن سعدالدین مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان با تأکید بر لزوم اصلاح نظام اداری در استان گفت: حذف کپی مدارک شناسایی از سیکل اداری در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۸۶۱۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲ 11 June 2020

رفع مشكلات آمد و شد دانش‌آموزان در سمنان مورد تاكيد قرار گرفت - ایرنا

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان صبح پنجشنبه در جلسه کارگروه توسعه مدیریت استانداری به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه موضوع اصلاح نظام اداری در استانداری و فرمانداری‌ها به‌صورت برش استانی برای اجرا به دفاتر کل ستادی استانداری محول شده است و این امر به‌عنوان یک ضرورت در سال جاری پیگیری می‌شود، اظهار داشت: عدم هماهنگی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ملی با یکدیگر، عدم همخوانی برنامه‌ها، عدم به‌روزرسانی اطلاعات، فراهم نبودن بستر توسعه دولت الکترونیک ازجمله موارد و مشکلات موجود در بحث اصلاح نظام اداری است.

وی با تأکید بر اینکه نیاز است تا تسریع در توسعه دولت الکترونیک برای بهره‌وری هرچه بیشتر از ظرفیت‌های موجود آن، در دستور کار قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: عدم اخذ کپی شناسنامه و کارت ملی برای ارائه خدمات یکی دیگر از اقدامات مطلوب در بحث اصلاح نظام اداری در استان بود.

حسن سعدالدین با اشاره به اینکه توسعه دولت الکترونیک یکی از نیازهای اصلی و اساسی کشور است، افزود: در بحبوحه شیوع بیماری کرونا شاهد بودیم دولت از این بستر برای ارائه خدمات مطلوب به‌صورت غیرحضوری و مجازی استفاده کرد که در استان نیز از این بستر استفاده بسیار مطلوبی صورت گرفت.

سعدالدین تصریح کرد: این در حالی است که همچنان شاهدیم برخی بانک‌های دولتی، خصوصی، دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان اجرای این مقوله را در دستور کار قرار ندادند که باید به‌صورت ویژه مورد رسیدگی و توجه قرار داشته باشد.

وی بابیان اینکه اجرای نظام پیشنهادها نیز یکی دیگر از اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: اولین بذر اجرای این نظام نیز با عنوان بهره‌وری با کمک همکاران پیشنهاد شد و اقداماتی در این راستا انجام شد که درنهایت طرح «افزایش انگیزه و بهره‌وری کاری با مشارکت کارکنان» در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان آموزش را یکی از مؤلفه‌های اصلی و مهم ایجاد تغییر دانست و گفت: برگزاری دوره‌های تأثیرگذار، مهم و مطلوب در دستور کار قرار گیرد.

سعدالدین در ادامه بابیان اینکه طی سال گذشته ۶۶ دوره آموزشی برای کارکنان استانداری و فرمانداری‌های تابعه در قالب ۷۹۲ ساعت برگزار شد، ابراز کرد: هفت هزار و ۴۸۵ نفر در این راستا آموزش دیدند و درمجموع ۹۹ هزار و ۶۷۸ نفر ساعت آموزش برگزارشده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سال گذشته ۵۰ ساعت آموزش در قالب چهار دوره آموزشی برای چهار هزار و ۱۵۶ نفر در استان سمنان برگزار شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان یادآور شد: فرمانداری‌های استان نیز در این مدت ۳۵ دوره آموزشی طی ۴۱۰ ساعت را برای یک هزار و ۴۸۴ نفر از کارکنان برگزار کردند.

سعد الدین با اشاره به راه‌اندازی اتاق حل مسئله در شهرک صنعتی استان بیان کرد: این مهم برای حل مسائل و مشکلات صنعت توسعه دانشگاه و ارائه راه‌کارهای کاربردی اجرایی شد و تاکنون ۱۸ مورد تفاهم‌نامه برای حل مشکلات صنعت مابین دانشگاه و صنعت منعقدشده است.

وی گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و تقویت کارآفرینی مبنی بر دانایی، راه‌اندازی شبکه اقتصاد دیجیتال پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط این دفتر در حال پیگیری است

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار